How to increase height in urdu / hindi – naturally after week month exercise tips growth best way steps yoga

Posted on Aug 28 2016 - 9:25am
68
--------- Advertisement ---------

------------------

How to increase height in urdu / hindi – naturally after week month exercise tips growth best way steps yoga

Tips to Increase Height
Millions of people all over the world wish to be taller. Height depends a lot on heredity. If both the parents are short-heighten, then there is 100% chance that their children will be short-heighten too, even if one of parents is short then still there are some chances for the children to have a short height but not necessarily. Then it depends a lot on the diet and physical activity. Whatever is the reason, exercise daily or engage in some kind of physical activity like jogging, playing cricket, football, throw ball etc whatever he likes, hanging himself from any support etc can help to gain height. Do stretching exercises. Indulge in hyperactivities such as fast cycling and swimming to tone up the muscles. This will facilitate raising your height.

Hanging
Upside down hanging works wonders to lengthen not only your back, but also your legs. Manage to get a good position and strap your legs good enough to hang vertically. Don’t hang longer than 20 minutes at a time as that may damage your back.

--------- Advertisement ---------

------------------

Swim More Often
The free motion of swimming is very light on your body and greatly releases stress, which can prevent your body from growing. Try to swim as much as possible, three times a week is optimal.

Sagudana/Sabudana kheer in breakfast is good for your health to gain height.

Before go to bed at night drink warm milk with a pinch of turmeric powder.

--------- Advertisement ---------

------------------

Get ½ kg boiled and mashed pumpkin or long melon (loki); add 2 tsp honey and a piece of misri. Eat it in your breakfast.

Drink 1tsp of a syrup containing lysine (Lysovit) twice a day.

Eat diet rich in vitamins, calcium, fibers and proteins.

--------- Advertisement ---------

------------------

قد بڑھانے کیلئے
جسمانی خوبصورتی کو بڑھانے میں لمبے قد کا بھی اہم کردار ہے اور دنیا میں بہت سے لوگ ہیں جن کی خواہش ہے کہ اُن کا قد بھی بڑھ جائے۔ قد کا انحصار موروثی بھی ہوتا ہے اگر والدین میں دونوں کا قد چھوٹا ہے تو عام طور پر بچوں کا قد بھی چھوٹا ہوتا ہے۔ اس کے علاوہ غذائی عادات اور جسمانی حرکات بھی قد پر اثر انداز ہوتی ہیں۔ وجوہات جو بھی ہوں روزانہ

ورزش اور جسمانی حرکات وسکنات سے قد کو بڑھانے کی کوشیش کی جاسکتی ہے جیسے جاگنگ، فٹ بال، کرکٹ کھیلنا، بال پھینکنا اور لٹکنا وغیرہ۔
تیراکی
فری سٹائل میں تیرنا جسم کو ہلکا پھلکا اور ذہنی دباؤ سے آزاد کرتا ہے جوکہ قد کو بڑھنے نہیں دیتا۔ ہفتے میں کم از کم تین مرتبہ ضرور تیراکی کریں۔

ناشتہ میں ساگودانہ کی کھیر صحت اور قد بڑھانے میں بہت مُفید ہے۔
ایک کپ دودھ میں چُٹکی ہلدی ملاکے رات کو سونے سے پہلے پیئیں۔
آدھا کلو اُبلا اور میش کیا ہوا کدو یا لوکی لیں اُس میں دو چائے کے چمچ شہد اور ایک ٹکڑا مصری کا ڈالیں، اِسے ناشتے میں کھائیں۔

روزانہ دن میں دو دفعہ ایک ایک چمچ سیرپ لیں جس میں لیسن موجود ہو۔
ایسی خوراک لیں جس میں وٹامن، کیلشیم، فائبر اور بروٹین زیادہ مقدار میں ہو۔

--------- Advertisement ---------

------------------

Frequent searches leading to this page:

How to increase height in urdu / hindi – naturally after week month exercise tips growth best way steps yoga was last modified: August 28th, 2016 by disneyjunior